استارت آپ

Start Up Visa

ویزای استارت آپ کانادا

ویزا استارت آپ یکی از معدود برنامه های دریافت اقامت دائم کانادا به صورت مستقیم برای متقاضی اصلی، همسر و فرزندان وابسته می باشد. اداره مهاجرت کانادا ظرفیت این برنامه رو به طور چشمگیری بالا برده که نشان دهنده نگاه ویژه به این مسیر مهاجرتی است و قطعا این افزایش ظرفیت ارتباط مستقیمی با بالاتر رفتن آمار قبولی خواهد داشت. 

 

مزایای برنامه استارت آپ

  • دریافت اقامت دائم کانادا برای متقاضی اصلی، همسر و فرزندان وابسته 
  • امکان دریافت مجوز کار باز ۳ ساله برای متقاضی پس از دریافت نامه حمایتی در حین پروسه بررسی پرونده اقامت دائم
  • امکان دریافت مجوز کار باز (open work permit) برای همسر متقاضی و امکان تحصیل رایگان فرزندان 
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری اولیه 
  • دریافت نامه حمایتی از طریق شرکت های سرمایه گذار معتبر با آمار قبولی و موفقیت چشمگیر

کانادا همواره به دنبال کارآفرینان خلاق و با استعدادی است که به دنبال راه اندازی کسب و کار و ایجاد شغل در کانادا هستند. 

پس اگر شما: 

  • دارای تجربه کاری موفق در زمینه های مختلفی شامل فنی-مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، کشاورزی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات و … هستید  یا دارای سابقه مدیریت و کسب و کار خود هستید و
  • تمایل به راه‌اندازی یک استارتاپ یا کسب‌وکاری نوین دارید 

برنامه استارت آپ مناسب ترین و سریع ترین گزینه، جهت کسب اقامت دائم کانادا برای شما و خانواده همراه شما می باشد.

 

اخذ اقامت دائم از طریق برنامه استارت آپ 

برنامه ی استارت آپ به منظور جذب متقاضیانی ست که دارای ایده نوین و خلاقانه هستند که قابلیت رقابت در سطح جهانی را دارد و منجر به اشتغال زایی و کارآفرینی برای ساکنین کانادا می شوند.   

در حال حاضر برنامه استارت آپ به عنوان یکی از بهترین، سریعترین و مطمئن ترین روش های مهاجرتی دریافت اقامت دائم می باشد. شایان ذکر است که اعضای خانواده درجه یک متقاضی استارت آپ شامل همسر و فرزندان وابسته  همزمان اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد.

 

شرایط اقدام از طریق برنامه استارت آپ

  • دارا بودن ایده تجاری خلاقانه و نوین و یا رزومه مناسب برای قرار گرفتن در تیم تعریف شده- سازمان ما با کمک موسسات مالی شامل انکوباتورهای قوی کانادایی و انجل، شما را در طراحی و ارائه بیزینس پلان و طرح توجیهی مناسب یاری می نماید. *
  • دارا بودن مدرک زبان در سطح 5 (CLB 5) 

مدارک مورد تایید زبان و حداقل امتیاز به شرح زیر می باشد:

مدرک زبان Speaking Writing Reading Listening
آیلتس جنرال – IELTS GENERAL TEST 5 5 4 5
سلپیپ – CELPIP 5 5 5 5
آزمون TEF فرانسه 225 225 150 180
  • دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم 
  • دارا بودن تمکن مالی برای شروع زندگی در کانادا 

قطعا پیدا کردن یک ایده تجاری خلاقانه و نوین ممکن هست چالش هایی را به همراه داشته باشد، اما نگران نباشید! تیم حرفه ای و متخصص مهاجربال جهت توسعه و پروراندن طرح و ایده مناسب با بازار کار کانادا همراه شماست. تیم استارت آپ مجموعه مهاجربال با سال ها تجربه و پرونده های موفق در تمامی مراحل از توسعه طرح و ایده خلاقانه، بیزنس پلن، کلاس های آموزشی، گزارش پیشرفت پروژه و … در کنار شماست. 

مراحل اخذ ویزای استارت آپ کانادا در یک نگاه

  • مشاوره و ارزیابی اولیه متقاضی – در این مرحله رزومه متقاضی بررسی می شود و پس از تایید به عنوان یکی از اعضای تیم استارت آپ در نظر گرفته می شود
  • تنظیم و ارائه یک بیزینس پلن جامع که ایده‌ی آن نوین و منحصربه‌فرد است و جزئیات طرح را بیان می کند 
  • برگزاری دوره های آموزشی لازم جهت آشنایی اعضای تیم با ایده مربوطه
  • دریافت نامه‌ی حمایتی از یکی از سازمان های سرمایه گذار مورد تایید اداره مهاجرت (انکوباتور یا انجل)
  • ارسال درخواست پرونده اقامت دائم به اداره مهاجرت کانادا و ارائه مدارک و فرم های مربوطه جهت بررسی و دریافت اقامت دائم کانادا
  • ارسال درخواست پرونده مجوز کار باز در صورت تمایل
  • انجام اقدامات لازم شامل بایومتریک، مدیکال و غیره در حین بررسی درخواست فایل اقامت دائم  

مجوز کار برنامه استارت آپ (ویزا استارت آپ)

یکی از اصلی ترین مزایای برنامه استارت آپ این است که شما می توانید به همراه همسر و فرزندان خود تا قبل از دریافت نتیجه پرونده اقامت دائم خود به ویزا کار به کانادا بیایید و اقامت قانونی داشته باشید. دولت کانادا برای جذب متقاضیان بیشتر در زمینه استارت آپ تسهیلات زیادی را قائل شده است که جذاب ترین آن، مجوز کار باز با اعتبار ۳ سال است. قبلا این مجوز کار صرفا به عضو کلیدی پروژه و با اعتبار ۱ سال داده می شد. 

 

آشنایی بیشتر با اصطلاحات برنامه استارت آپ 

نامه حمایتی (Letter of Support)

قدم اول در هر پروژه استارت آپ  اثبات کارایی، نوین بودن و تناسب ایده و پروژه با بازار کانادا و اقتصاد جهانی است. برای این منظور می بایست طرح اولیه و پروژه  توسط موسسات مورد تایید اداره مهاجرت کانادا بررسی و تایید شود. در صورت تایید این موسسات نامه ای با عنوان نامه حمایتی یا Letter of Support  صادر می گردد. در واقع مسئولیت و تمرکز این موسسات حمایت از آن پروژه در قالب خدمات مشخص شده می باشد. در این صورت اداره مهاجرت کانادا با استناد به این مطلب اقدام به پذیرش اعضای تیم پروژه می کند.

 

اعضای کلیدی و اعضای غیر کلیدی

به صورت کلی در هر تیم استارت آپ اعضا به دو دسته اعضای کلیدی (Essential member) و اعضای غیر کلیدی (non-essential) تقسیم می شوند. به عبارت ساده اعضای کلیدی نقش اصلی را در پروژه استارت آپ بازی می کنند و حضور آنها در پروژه غیرقابل انکار و ضروری است. اما این موضوع بدین معنی نیست که آنها از نظر حقوقی و شراکت سهم بیشتری در این پروژه دارند. 

اعضای غیر کلیدی افرادی هستند که بدون حضور آنها در روند و توسعه  پروژه خدشه ای وارد نخواهد شد و حضور آنها در مراحل اولیه شروع پروژه غیر ضروری می باشد. 

 

انکوباتورها – Incubators

این سازمان ها در فارسی با نام  شتاب دهنده کسب و کار شناخته می شوند. این سازمانها  بر روی پروژه های استارت آپ سرمایه گذاری نمی کنند. نقش اصلی آنها ارائه اطلاعات  و آموزش های لازم در خصوص شروع و رونق کسب و کار است که معمولا در ازای آن مبلغی هم دریافت می کنند. اقدامات اصلی انکوباتورها ارتباط با سرمایه گذاران در کانادا، آموزش، مشاوره و به صورت کلی “منتورینگ” است. 

 

انجل اینوستورها – Angel Investors

این سازمان ها در واقع سرمایه گذاران شخصی هستند که از سرمایه شخصی خود در پروژه استارت آپ سرمایه گذاری می کنند و در قبال آن در درصدی از سود شرکت شریک خواهند شد. آنها هیچ گونه نقش اصلی در مدیریت شرکت ندارند و صرفا در سود شریک می شوند.  

 

ونچر کپیتال ها – Venture Capitals

این موسسات به دنبال طرح و ایده اولیه نیستند بلکه در طرح ها و ایده هایی سرمایه گذاری می کنند که مراحل اولیه رشد کسب و کار را گذرانده اند و تا حدی به مرحله فروش و سودآوری اولیه رسیده باشند. در این صورت قطعا سرمایه گذاری بیشتری هم در پروژه خواهند کرد.