مهاجرت از طریق کارآفرینی استان کبک

 

این برنامه به افراد واجد شرایط امکان ایجاد یا راه اندازی کسب و کارشان را در استان کبک می دهد که منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می شود. همچنین همزمان با متقاضی اصلی، اعضای خانواده درجه یک شامل همسر و فرزندان وابسته زیر ۲۲ سال، اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد.

 

این برنامه از دو مسیر قابل انجام است:

 

مسیر ۱:

در صورتیکه برای ایجاد و راه اندازی کسب و کاری که برای آن از موسسات شتاب دهنده (انکوباتور) یا مراکز کارآفرینی دانشگاهی پیشنهاد خدماتی دریافت کرده اید، می بایست در کبک مستقر شوید و بیزنس خود را راه اندازی کنید. شما می توانید پروژه خود را به تنهایی یا با دیگران، حداکثر تا سه نفر از اتباع خارجی دیگر که درخواست خود را به عنوان کارآفرین برای همان پروژه ارسال کرده اند، انجام دهید.

شما باید پروژه تجاری خود را در قالب یک بیزینس پلن ارائه دهید که جزییات کسب و کار را تعیین، دلایل امکان تحقق اهداف را ذکر و برنامه هایی که برای رسیدن به این اهداف دنبال می شوند را ارائه می کند.

 

مسیر ۲: 

برای این اقدام از این مسیر می بایست حداقل دارایی خالص ۹۰۰,۰۰۰ دلار کانادا را به تنهایی یا با همسر خود داشته باشید و باید ثابت کنید که این پول به طور قانونی به دست آمده است.

شما باید پروژه خود را در قالب یک بیزینس پلن ارائه دهید.

اگر تصمیم به ایجاد یک کسب و کار دارید، باید مالک حداقل ۲۵ درصد از سرمایه آن باشید و کنترل کنید. اگر تصمیم به خرید یک کسب و کار دارید، باید مالک حداقل ۵۱ درصد از سرمایه آن باشید و کنترل کنید.

بیزینس شما باید در طول پنج سال قبل از تاریخ درخواست شما فعال بوده باشد.

لطفاً توجه داشته باشید که نمی‌توانید کسب‌وکاری را در پنج سال قبل از ارسال درخواست خود از مهاجری که تحت این برنامه به عنوان کارآفرین انتخاب شده است، خریداری کنید.

کسب و کار شما نباید در حیطه فعالیت های زیر باشد:

  • وام های روز پرداخت، نقد کردن چک
  • توسعه املاک و مستغلات (ریل استیت) یا کارگزاری املاک یا بیمه
  • تولید، توزیع، یا فروش محصولات یا خدمات مستهجن یا غیراخلاقی مرتبط با صنعت سکس.

درخواست شما همچنین بر اساس عوامل و معیارهای دیگری بررسی می شود، از جمله:

  • سن شما
  • سطح تحصیلات شما
  • مهارت های زبان فرانسه و انگلیسی شما
  • خودکفایی مالی شما
  • سفر بازدید شما از کبک
  • اقامت خانواده شما در کبک

به صورت کلی اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی در کبک را دارید، پیشنهاد ما این است که قبل از اقدام ابتدا یک سفر اکتشافی به این استان داشته باشید.

اگر چه انجام سفر اکتشافی برای این برنامه الزامی و اجباری نیست اما به شما کمک می کند تا دید روشنی از بازار کار و سیستم اقتصادی و اجتماعی این استان به دست آورید. در این صورت بهتر می توانید کنترل پروژه خود را در دست بگیرید و در توسعه مولفه های اصلی بیزینس پلن خود را بیشتر موفق باشید.

 

درباره استان کبک

استان کبک که با نام ” la belle province ” ( ایالت زیبا ) توسط محلی هایش شناخته می شود، بزرگترین استان کانادا با جمعیتی بالغ بر ۷,۶۰۰,۰۰۰ نفر می باشد. کبک استانی پرطراوت و چند فرهنگی است و اغلب با عنوان ” اروپای آمریکای شمالی ” شناخته می شود. همچنین کبک به خاطر جنگل های وسیع، تپه های گرد و مسیرهای آبی بی شمارش مشهور است. کبک تنها استانی است که زبان رسمی آن فرانسوی است. مرکز آن شهر کبک سیتی (Quebec City) است (۶۷۰,۰۰۰ نفر). مونترال (Montreal) دومین شهر بزرگ کانادا ( ۳.۶ میلیون نفر ) و دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان در دنیا، نیز در استان کبک قرار گرفته است. اقتصاد کبک بسیار صنعتی شده و متنوع است. این ایالت به تنهایی جایگاه سی و هشتمین اقتصاد بزرگ در دنیا را دارد. بخش ساخت و تولید پیشرفته کبک، محصولات بسیار متنوعی برای صادرات تولید می کند که از این دست میتوان به لوازم کنترل ترافیک هوایی، نرم افراز، قطارهای زیر زمینی، هلیکوپتر، دیسک فشرده، تصفیه کننده های هوا و اسباب بازی اشاره کرد. مونترال، مرکز تجاری ایالت، صنایع رقابتی در زمینه های فضا و هوانوردی، داروسازی، مخابرات، انرژی، حمل و نقل، و مالی را  توسعه داده است. همچنین مونترال اخیرا برای نرم افزارهای راه اندازی اش، به همراه ونکوور به عنوان مرکز اصلی تولید فیلم معروف شده است.

کبک جایگاه فرهنگی باطراوت است که نقش مهمی در جذب بازدیدکنندگان از کانادا و سراسر جهان ایفا می کند. از یک طرف، تلاش های بسیار زیاد برای زنده نگه داشتن میراث فرانسوی ایالت ،این اطمینان را به وجود می آورد که در آنجا هنر، آشپزی، و امور فرهنگی بی نظیر در جهان رونق داشته باشد. به علاوه، مهاجرت از سراسر جهان به این ایالت به ایجاد جامعه ای چند فرهنگی کمک کرده است. این دو عامل با هم ترکیب می شوند تا فرهنگی شکوفا را به وجود آورند که برای هرکس، چیزی برای ارائه دارد.

بر اساس توافق نامه ی کانادا- کبک، استان کبک مهاجرانی که در محدوده ی کبک ساکن می شوند را انتخاب می کند.