برنامه کارآفرینی مانیتوبا

 

درباره استان مانیتوبا

استان مانیتوبا (Manitoba) یکی از سه استان سرسبز کانادا در قلب کشور می باشد. جمعیت این استان ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ نفر است. بزرگترین شهر این استان وی نی پگ (Winnipeg) با ۷۰۶،۹۰۰ نفر جمعیت است Brandon  دومین شهر بزرگ استان است. صنایع اصلی استان مانیتوبا معدن، تولید و کشاورزی می باشند. حرفه ی سنتی این استان ماهیگیری است. زمین های کشاورزی زیادی از گندم ، جو، جو صحرایی، آفتابگردان و پنبه در این استان وجود دارد. با توجه به این منابع، صنایع غذایی در این استان قدرت خوبی دارد. تولید، هوافضا و حمل و نقل از دیگر صنایع این استان می باشند. مهاجرت موجب شد تا استان مانیتوبا دارای مجموعه ای نادر از فرهنگ های مختلف باشد. چند فرهنگی بودن که سیاست کانادا محسوب می شود در این استان به خوبی دیده می شود. هر ساله در این استان چندین جشنواره سنتی و فرهنگی بومی جشن گرفته می شود که نشانگر قدرت اقوام مختلف در این استان است. وی نی پگ به سرمای شدید در زمستان معروف است ، ولی دارای تابستانهای گرم و ملایم میباشد.

 

 روش های مهاجرت به استان مانیتوبا

برنامه نامزدهای استانی منیتوبا (MPNP) توسط استان منیتوبا (استان) با مشارکت دولت کانادا به گونه ای طراحی شده است که به استان منیتوبا اجازه می دهد تا از مهاجرت افرادی که علاقمند به اقامت در این استان هستند حمایت کند؛ به این دلیل که مهاجران با استعداد می توانند به توسعه اقتصادی و شکوفایی مانیتوبا و در نهایت کانادا کمک کنند.

سه زیربرنامه برای مهاجرت به این استان عبارتند از:

  1. برنامه نیروی متخصص (Skilled worker)
  2. برنامه تحصیل بین المللی
  3. برنامه سرمایه گذاری

برنامه نیروی متخصص MPNP

این برنامه بر اساس نیازمندی های کارفرمایان این استان تعریف شده است تا نیروی کار ماهر مورد نیاز برای جذب در بازار کار مانیتوبا انتخاب شده، در این استان ساکن شوند و در نهایت اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

 

برنامه تحصیل بین المللی IES

این برنامه برای دانشجویان بین المللی ست که در این استان فارغ التحصیل می شوند تا بتوانند جذب بازار کار شوند. دارای سه زیر مجموعه می باشد: مسیر استخدام، مسیر بورسیه و برنامه کارآفرینی دانشجوی بین المللی.

 

برنامه سرمایه گذاری   BIS

این برنامه دارای دو زیرگروه کارآفرینی و کشاورزی می باشد.

 

کارآفرینی:

برای اقدام مهاجرت از طریق کارآفرینی در استان مانیتوبا متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

** حداقل سرمایه و دارایی به مقدار ۵۰۰ هزار دلار كانادا ( که می تواند در قالب ملك، پول نقد و … به نام متقاضی یا همسر او باشد)

** حداقل ۳ سال سابقه مدیریت (مانند مدیریت عامل، رئیس هیئت مدیره و مدیر پروژه) در۵ سال گذشته. صاحبین مشاغل باید مالکیت کسب و کار بیش از ۳۳ درصد را داشته باشند.

** حداقل مدرک دیپلم متوسطه

** اگرچه حداقل و حداکثر شرایط سنی برای این برنامه وجود ندارد اما بالاترین امتیاز از نظر سنی به افراد بین ۲۵ تا ۴۹ سال تعلق می گیرد.

** داشتن حداقل نمره CLB 5 از زبان انگلیسی یا فرانسه

Listening: 5.0                              Writing: 5.0                             Reading: 4.0                                 Speaking: 5.0

** حداقل سرمایه گذاری به میزان ۲۵۰ هزار دلار در صورتیکه بیزنس مورد نظر داخل ناحیه پایتخت استان مانیتوبا باشد

** حداقل سرمایه گذاری به میزان ۱۵۰ هزار دلار در صورتیکه بیزنس مورد نظر خارج ناحیه پایتخت استان مانیتوبا باشد

 

نحوه انجام برنامه:

برای شروع، ابتدا متقاضی از طرف شرکت به سفر اکتشافی پنج روزه مانیتوبا فرستاده می شود و در این سفر از تجارت های فعال در استان دیدن می کند. تحقیقات تجاری و بازار کار را می توان به عنوان یکی از مهمترین مراحل برای اقدام و راه اندازی کسب و کار در استان منیتوبا در نظر گرفت.

اگر چه در دنیای امروز تحقیقات مبتنی بر اینترنت ممکن است ابزار مفیدی برای به دست آوردن اطلاعات اولیه و مقدماتی باشد اما یک سفر اکتشافی حضوری و به دست آوردن اطلاعات عمیق و کاربردی ضروری می باشد که برای طرح کسب و کار و موفقیت آینده شما در منیتوبا بسیار مهم است.

پس از بازگشت از این سفر می بایست کلیه مدارک مورد نیاز که شامل مدرک آیلتس هم می شود جمع آوری و ارسال گردد.

پس از بررسی استان و صدور فایل نامبر، متقاضی به مصاحبه انگلیسی در حد آیلتس ارائه شده دعوت می شود.

در نهایت بعد از مصاحبه و دریافت تاییدیه استانی، متقاضی ۲۴ ماه مهلت دارد بیزینسی که “طرح توجیهی” آن برایش طراحی شده را، راه اندازی کند. در صورتیکه راه اندازی بیزینس در استان وینی پگ (Winnipeg) باشد، متقاضی باید بیزینسی به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در استان مانیتوبا راه اندازی و در صورتیکه خارج از استان وینی پگ (Winnipeg) باشد، باید بیزینسی به مبلغ ۱۵۰ هزار دلار در این استان راه اندازی کند.

 

نکات مهم: 

  • امکان دریافت ورک پرمیت برای متقاضی اصلی
  • سفر اکتشافی طی یک سال از ارسال پرونده می بایست انجام شود
  • بر اساس قانون جدید دیگر نیازی به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار مبلغ سپرده DEPOSIT نــــمی باشد.
  • درصورت ارائه مدرک زبان همسر با CLB5 و بالاتر ۱۰ امتیاز به امتیاز کلی اضافه می شود.
  • در این برنامه، فرزندان حق تحصیل رایگان و حق کار دارند
  • در این برنامه جدول امتیازبندی وجود دارد و کسانی که امتیاز بیشتری کسب می کنند در اولویت بررسی قرار می گیرند.

کشاورزی: 

به منظور اقدام برای برنامه مهاجرت از طریق تجربه کشاورزی در استان مانیتوبا متقاضی باید شرایط زیر را دارا باشد:

** حداقل سرمایه خالص ۵۰۰ هزار دلار کانادا

** سرمایه گذاری به مبلغ حداقل ۳۰۰ هزار دلار کانادا

** حداقل ۳ سال سابقه مالکیت و یا اداره زمین کشاورزی

** توانایی و دانش کشاورزی خود را بتواند اثبات کند

** قبل از مصاحبه، استان مانیتوبا را بازدید کند و شرایط این استان را بر اساس بیزینس پلن خود بررسی نماید.