ویزای کار پس از تحصیل (PGWP)

 

اگر چه تحصیل در کانادا و دریافت ویزا کار به عنوان یکی از برنامه های اقامت موقت کانادا به شمار می روند اما به عنوان مسیری برای ماندن و دریافت اقامت دائم کانادا به شمار می روند. دانشجویان بین المللی که تحصیلات بالاتر از دیپلم را در کانادا به پایان می رسانند، می توانند درخواست ویزای کار پس از تحصیل دهند و با دریافت این ویزا، در کانادا بمانند و تجربه کار کانادایی به دست آورند. این سابقه کار این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا برای اخذ اقامت دائم از طریق برنامه تجربه کار کانادایی یا (Canadian Experience Class (CEC اقدام کنند.

یکی از نکات مهم در زمان اقدام برای ویزا کار پس از تحصیل این است که می بایست در زمان اقدام، استادی پرمیت شما معتبر باشد. چنانچه استادی پرمیت شما منقضی شده باشد می بایست ویزیتور رکورد بگیرید و یا از کانادا خارج شده و اپلای کنید. شما می توانید تا ۱۸۰ روز پس از فارغ التحصیلی نسبت به اخذ این ویزا اقدام کنید.

مدت زمان اعتبار این ویزا توسط آفیسر پرونده متناسب با طول دوره تحصیل صادر می شود و از یکسال تا سه سال خواهد بود. توجه کنید که جهت واجد شرایط شدن برای این ویزا کار، طول دوره تحصیل می بایست بیش از ۸ ماه باشد. این ویزا تنها یکبار صادر شده و قابل تمدید نمی باشد.

با اجازه کار پس از فارغ التحصیلی، مانند تمام اپن ورک پرمیت ها، فارغ التحصیلان می توانند:

  • شغلی تمام وقت یا پاره وقت داشته باشند و برای هر سمت شغلی در هر سازمانی اشتغال به کار داشته باشند; یا
  • به صورت خود اشتغال فعالیت داشته باشند

شرایط لازم جهت اخذ ویزای کار پس از تحصیل:

  • اتمام تحصیل و اخذ ریز نمرات و گواهی فارغ التحصیلی.
  • تحصیلی که منجر به کسب دیپلم یا مدرک آموزشی شود.
  • تحصیل به صورت تمام وقت و پیوسته انجام شده باشد. تحصیل پاره وقت تنها در ترم آخر و مرخصی تحصیلی تحت شرایط خاصی پذیرفته می شود اما در نهایت تشخیص و صدور ویزا کار به عهده آفیسر خواهد بود.